نامدگان

طرح برداشت رلوه1
نویسنده : محمد دبستانی - ساعت ٦:۳٤ ‎ب.ظ روز جمعه ٢٠ اسفند ۱۳۸٩
 

سعی خواهم کرد تا خلاصه ای از روند کلاس طرح برداشت رلوه معماری داخلی را هراز چند گاهی در این مجال بنویسم.در نخستین جلسه طبق معمول هر کلاسی پس از معرفی به شرح ساختار کلاس در طول ترم پرداختم و دانشجویان با نحوه ارزش یابی کلاس آشنا شدند. 4نمره حضور در کلاس، 8نمره تمارین در طول ترم و 8نمره پروژه نهایی ترم است که موضوع آن برداشت خانه محل زندگی دانشجو و طراحی مجدد بخشی یا تمامی آن است.


سعی خواهم کرد تا خلاصه ای از روند کلاس طرح برداشت رلوه معماری داخلی را هراز چند گاهی در این مجال بنویسم.در نخستین جلسه طبق معمول هر کلاسی پس از معرفی به شرح ساختار کلاس در طول ترم پرداختم و دانشجویان با نحوه ارزش یابی کلاس آشنا شدند. 4نمره حضور در کلاس، 8نمره تمارین در طول ترم و 8نمره پروژه نهایی ترم است که موضوع آن برداشت خانه محل زندگی دانشجو و طراحی مجدد بخشی یا تمامی آن است.

تمرین اول را به تهیه یک کروکی 30دقیقه ای از آتلیه3دانشکده سوره اختصاص دادم که نتایج آن چندان مورد قبول و رضایتم نبود.به نظر می آید که این ترم بایستی با طراحی تمارین ویژه، زیاد و جذاب؛ فاصله زیادی که بچه ها با ایده آل یک دانشجوی ترم 4 دارند را از بین ببرم. لذا تمرین 2 را به کشیدن خط و نقطه و صفحه و احجام اقلیدسی که معمولا بسیار ابتدایی هستند اختصاص دادم تا بچه ها کمی به جو معماری و کشیدن خط نزدیک شوند و دستانشان از رخوت و خشکی در بیاید.

تمرین 7 به کشیدن 2کروکی و طرح 1دقیقه ای و 45 دقیقه ای از یک آشپزخانه12مترمربعی اختصاص داشت که در نتیجه آن هنرجویان کمی با کاستی خود در درک مفهوم کروکی و طراحی و نقش و اهمیت ابعاد و اندازه در معماری و معماری داخلی آشنا شدند.

برای ایام تعطیلات عید نیز تمارین ویژه ای طرح کردم؛ از جمله:تمرین8:تکمیل ترکیب خط، نقطه، صفحه برای ایجاد سه مفهوم حرکت، سکون و مکث.تمرین9:نوشتن سناریو وضع موجود خانه هایی برای برداشت.تمرین10:جمع آوری مدارک فنی و تصویری لازم برای تحلیل دو موضوع خانه ایرانی و معاصر. تمرین11: تماشای یکی از سه فیلم مهمان مامان، مادر و پرده آخر برای موضوع اولین اسکیس بعد از عید.

 


 
 
 







Powered by WebGozar